ONZE EERSTE TRIP:PAS DE CALAIS EN OPAALKUST

Vrijdag, 20 juli 2007
Op 19 juli waren we s'avonds terug van onze vakantie naar Andorra (zonder de mh). We wilden natuurlijk zo vlug mogelijk onze eerste trip maken. Op vrijdag 20 juli maakten we de camper reisvaardig. Bedoeling was om 's anderendaags te vertrekken, maar natuurlijk konden we niet wachten en  vertrokken we (wij en de hond Doerak) 's avonds nog om halftien. Een uur later arriveerden we op de camperplaats in Gentbrugge. Eerst stonden we praktisch onder de autoweg, dus verhuisden we  naar een iets rustiger plaatsje. Daar constateerden we dat we zonder water zaten. Nochtans: in de namiddag werkte dat allemaal. Dat is wel knap vervelend. Op de koop toe hoorden we onder ons op een bepaald moment water lopen. Bleek later dat de inhoud van de boiler, om één of andere geheimzinnige reden weggelopen was. Voor beginnende camperaars natuurlijk veel kopzorgen.

Zaterdag, 21 juli 2007
Goed geslapen, zo voor de eerste keer in dat alkoof. Om 10 h op weg naar Duinkerke. Onderweg maar gestopt aan een wegrestaurant voor de grote boodschap, want ons toilet wilden we niet gebruiken, wegens geen water. In Oost-Vleteren, langs de weg een mooie oude dreef gezien, en daar gegeten.
Om 15 h aangekomen op de camperplaats aan het strand in Dunkerque en na wat zoeken een plaatsje gevonden. Het was daar aardig druk. Op stap voor een lange wandeling: tot het einde van de pier en terug.Om 17h op weg naar de camperplaats in Gravelines om daar te overnachten. Hier stonden we op een mooie plaats, net voor de jachthaven. 's Avonds nog een mooie wandeling gemaakt over de verdediginswerken en door het stadje.

Zondag, 22 juli 2007
s'Morgens (goed geslapen, dank u) zaten we met een grote afwas en nog altijd geen water. Dan maar alles afgewassen met het water van een fles bronwater. Dan op pad: mijn vrouw wilde wel eens het Fort Philip zien, maar zo kwamen we in een klein dorpje terecht, waar dan nog eens een kermis stond, zodat we door smalle dorpsstraatjes onze mh moesten sturen. Langs Oye-plage bereikten we Cap Blanc-Nez. Om de gewone parking geraakten we niet omdat we niet onder de hoogte-barrière konden. Dan maar geparkeerd op de autobusparking. Naar Wissant, homer op de gemeentelijke parking gezet en kris-kras tussen de kleine huisjes gewandeld naar het strand. Een forse wandeling nog gemaakt en dan op weg naar Cap Gris-Nez.

Langs de kliffen gewandel onder een heerlijk zonnetje om dan de weg aan te vatten naar Boulogne-sur-Mer. Hier liet onze GPS ons danig in de steek in onze zoektocht naar de Quai Gambetta. We werden smalle straatjes in gestuurd, ons madam herpakte zich en vroeg om "om te keren". Steile bergop en nog steilere bergaf. Uiteindelijk de camperplaats toch gevonden, maar daar stonden meer auto's geparkeerd dan campers. Er was daar in Boulogne een zomerfestival en iedereen moest daar zijn blijkbaar.
We zijn ten einde raad uiteindelijk teruggebold naar Gravelines en daar hebben we heerlijk geslapen.

Maandag, 23 juli 2007
Om kort te zijn: recht naar huis want onze zoon, vrouw en zoontje vertrekken morgen naar de Provence met de mh en ik moet nog naar de verkoper, voor dat water weet je wel. Blijkt later dat het pompje het begeven had.

Wil je meer foto's zien, klik dan HIER